fredag 20 mars 2009

Veckans vikt

Igår var det torsdag och officiell vägningsdag. Sedan förra torsdagen hade jag gått ner 9 hg till 66,1!! Det känns bra, jag har i och för sig varit sjuk, men jag har haft bra aptit och inte alltid ätit det nyttigaste. Igår var jag inte alls nyttig: en halv äppelmuffins till fikat på eftermiddagen, hamburgertallrik med klyftpotatis och bearnaisesås på quizen igår kväll. Idag hade jag gått upp, men det blir inte lätt att ta igen för helgen bjuder på många frestelser, men jag ska försöka begränsa mig åtminstone. Idag till fredagsfikat blev vi bjudna på årets GB-nyheter: jag tog en Magnum (de är mindre men dyrare för att de ligger i en lyxig guldask) 22 kronor ska de visst kosta! Men den var god. Bra att den inte är så stor som Magnum är i vanliga fall....
Till lunch åt Peter och jag GI-lunch: ryggbiff med fullkornsris och en helt suverän god ädelostsås! Så gott! Och så har de så god sallad där! Och gott bröd!!
Imorgon kväll kommer 2 arbetskamrater till mig (som är sambos) med sina 3 små gulliga barn och äter våfflor.
På söndag ska vi till ett par vänner vars föräldrar bor i Krokek resp Söderköping, själva bor de i Stockholm. Vi är gudföräldrar till äldste sonen som fyllde 3 år i februari, så vi ska hälsa på med presenter till barnen i Krokek. Det ska bli trevligt, men där bjuds man alltid på mycket gott!!

Ikväll blir det fläskfilé till Let's Dance!

Ha en trevlig fredagskväll

1 kommentar:

  1. Grattis! Hoppas att viktminskningen sporrar dig att ta det måttligt med det mindre bra under helgen.

    SvaraRadera