lördag 1 augusti 2009

Hemma igen och bara 5 hg tyngre!

Nu är vi hemma från semestern i Österrike och det har varit härligt, men vad vi har ätit. Efterrätt ibland 2 ggr om dagen och schnitzel har jag tappat räkningen hur många gånger jag åt, men det är ju så himla gott och jag passade på att njuta. Men jag åt som om jag aldrig hade ätit innan, och för det mesta åt jag apfelstrudel med glass el grädde till. Allt är ju så gott där så det går inte att låta bli! Jag rörde på mig lite: en dag blev det bergsvandring till ett Gasthaus, 2 timmars vandring dit och äta gott och sedan 2 timmar ner igen. Härligt var det även om jag stånkade i början när det var som mest brantast.
Jag ställde mig på vågen i morse och bävade riktigt, jag tänkte att bara det inte är över 70 kg så är jag nöjd: Vad förvånad och glad jag blev när vågen bara visade att jag hade gått upp 5 hg på 1,5 vecka! Det kanske kommer sedan men just nu är jag glad.

Det var skönt att komma hem igen till Jessie, eftersom hon har haft tratten på hela tiden. Men hon har haft det bra och pratat med kattvakterna och velat bli klappad och hon har ätit mycket med god aptit. Jag såg verkligen fram emot att ta av tratten så det gjorde vi när vi kom hem, efter ca 30 min hade hon slitit bort sårskorpan och slickat upp såret igen!!! Så tratten åkte på igen, inget annat att göra. Nu ska vi inte ta av den förrän det är helt borta och läkt. Suck! Stackars kisse! Det blev ingen långvarig glädje för katten.....

4 kommentarer:

  1. Det var inte mycket upp det!! Härligt!
    Och jag tycker du gjort helt rätt som njöt!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem igen! Apfelstrudel med glass el grädde till, ooooh vad gott det lät. Hm... måste komma på godsaker att äta som inte är så farliga, om du förstår. Nu är semestern snart slut för mig (om en vecka) och skulle gärna komma på rätsid igen....

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Fem hekto är ingenting. Det är snart borta. Bra jobbat.

    Välkommen hem och krama katten, hon har längtat efter er,

    Katarina

    SvaraRadera