tisdag 18 augusti 2009

Träningen igår och idag

Jag måste revidera gårdagens träning: istället för bodypump blev det pilates med lite yoga-inslag i stretchen. Lunchpassen de har på jobbet har specialscheman den här och nästa vecka, så det blev pilates istället men det gör inget, jag var lite loj igår (hade inte sovit så bra) och jag tycker verkligen om att träna pilates, saknar dessa pass på Friskis. Jag har lämnat in förslag dit men det slog inte igenom till detta år i alla fall...men skam den som ger sig...
Nu vann jag ju en Pilates-DVD hos Suz på hennes blogg-tävling och det är jag jätteglad över! Tack!!

Idag blev det som planerat: spinning! Och det var lika roligt som förra gången, om inte roligare för nu orkade jag mera! Jag älskar verkligen den formen av konditionsträning! Jag har ett spinningpass inbokat nästa vecka, på måndag 17.30.

Imorgon är det vilodag, då ska vi på pub-quiz på Bar BQ, det ska bli kul!

Nu har vi tagit av tratten igen på katten, den satte vi ju på i söndags efter att hon hade bitit upp bandaget, men vi köpte en spray som smakar bittert och som de inte ska tycka om, men hon brydde sig inte, hon var så envis ändå. Det är ju något invant beteende att slicka , men såret var läkt egentligen så hon behövde inte slicka, så på med kirurgtapen. Jag höll henne och en arbetskamrat satte på tejpen hårt (men inte för hårt). Men vad arg hon blev på min kompis!! Har aldrig sett henne så arg, hon fräste och fräste länge och väl och blängde på henne! Henne har hon ju ingen relation till, oss förlåter hon ju till slut, hon var väl rädd också, men hon har temperament! Hur som helst försökte hon slicka hål på bandaget och hon lyckades faktiskt men då satte vi på lite tejp till för att täppa till hålet och faktiskt (peppar peppar) har vi inte sett henne slicka på såret sedan igår kväll. Hon verkar lite lugnare och vi ska försöka bryta det här beteendet att hon ska slicka hela tiden. Ja, det är inte lätt att bli gammal! Lilla gummsan!

9 kommentarer:

  1. Låter kul med pub-quiz - kombinera två mycket roliga saker:) gillar det! Grattis till bra träning :)

    SvaraRadera
  2. Va duktig du är som tränar så mycket och bra!!!

    Lilla kissen :0), hoppas nu att hon slipper tratt för all framtid!

    Kram :0)

    SvaraRadera
  3. Jäklar vad du tränar nu då tösen! Men det är ju jättebra! Måste vara skönt att ha en jämlike därhemma som inspirerar och peppar! Själv har jag en elitidrottare hemma - som inte alls intresserar sig för promenader och yoga. Där är det bara stenhårda pass som gäller, så det blir inget tränande tillsammans... Men nu dansar jag ju, och det är sååååå roligt!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Pilates kanske man skulle testa

    SvaraRadera
  5. Bra trænat!! Du nærmar dej sportfåne stadiet snart....! Nærå, fortsætt på samma bra sætt du!
    Hoppas du har en bra kvæll på puben!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag beklagar kattens bortgång,.. ni finns i mina tankar o hon leker säkert med Agnes nu.

    kramar

    SvaraRadera
  7. Läste just om det tråkiga som hänt er!
    Tänker på er och sänder en stor styrkekram!!!

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vi har tänkt på er och Jessie sen jag läste om det igår.

    Idag är det fint väder i katthimlen och alla fina katter som är där ligger i solen och njuter.

    Kramar till er från Katarina med familj och katt.

    SvaraRadera
  9. Kramar i massor.//HBP

    SvaraRadera