söndag 2 augusti 2009

Schöne Österreich!

En del av släkten!
Jag och Peter framför min Omas (farmors) födelsehus i Daim (ja, byn heter så!)

Nyklippt! Frisören bjöd mig på klippningen! En gåva från Österrike sa hon! Så generöst! :-)

En alpko!

Ett fint kort på en svan i Gmunden!


Det var inte bara jag som njöt!

Min älskade apfelstrudel! Sehr gut g'schmeckt! Inte mycket GI (el det var snarare det det var: högt GI) men väldigt gott för själen måste jag säga....!



Här är beviset att jag rörde på mig lite i Österrike! :-) 2 timmar upp till värdshuset och sedan 2 timmar ner igen!!
Lite varma är vi allt efter en del av vandringen, i ca 27 graders värme...Pust!


Vilken härlig vy! Wunderschön!


Peter när vi åkte båt på Traunsee. Underbart härligt!

3 kommentarer:

  1. Fina bilder, ni ser så sunda ut- båda två!

    SvaraRadera
  2. Ohh vad frächa ni ser ut! Österike verkar vara hälsoboost :-)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilka härliga bilder från er semester.

    Tack för att ni delar dem med oss. Jag blir så glad när jag tittar på dem.

    Må så gott,

    Katarina

    SvaraRadera