onsdag 5 augusti 2009

Svettigt idag!


Idag sprang jag första gången enligt programmet och jag började gå 15 min, sedan sprang jag 3 min och gick 2 min (detta upprepade jag 3 gånger). Sedan var jag hemma, jag hade alltså sprungit 9 minuter allt som allt och gått 21 minuter. De där 3 minuterna är längre än vad man tror , man tror aldrig de ska ta slut. Det var ju så varmt idag också, så jag var rejält svettig, men jag kände mig mycket nöjd.


Jag har problem med en stortånagel sedan vi vandrade i Österrike, hade förstås fel skor till det, och när jag har dessa skor på mig (samma skor) och springer trycker det på, så jag tänkte att jag skulle klippa på nageln, den var lite blå också, då sipprade det ut var! Fy vad äckligt det var! Jag klippte ner så mycket jag kunde och den här nageln kommer ju att lossna. Så idag när jag sprang satte jag på ett plåster och så kirurgtape ovanpå det så att den skulle vara någorlunda skyddad. Jag måste köpa bättre skor om jag ska fortsätta springa! Nåja, det får bli en senare fråga.


Imorgon ska jag och mamma till Skänninge marknad. Ska bli kul!


5 kommentarer:

  1. Handla inte upp hela skänninga ;)
    Maken

    SvaraRadera
  2. Gud vad du är duktig... kanske att jag skulle sno det där programmet av dig...?

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Det är så man börjar! Ha lite tålamod! Snart kommer du att kunna springa mer och mer.
    Marathons hemsidan har bra program!

    Jag ska till marknaden idag också ;) Men det ska bli efter jobbet.

    Kramis.

    SvaraRadera
  4. Nej då , det blev mycket kvar av Skänninge, det står kvar jag lovar:-)
    Wannebebondjäntan: klart att det bara är att prova på programmet.
    Coyntha: Jag hoppas att det kommer att gå bra och att jag orkar hålla i.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag tror att jag tar rygg på dig nästa vecka. Det ser väldigt spänstigt ut på dina bilder.

    BRA JOBBAT,

    Katarina

    SvaraRadera