torsdag 6 augusti 2009

Skänninge marknad

En av orkidéerna jag köpte står nu i fönstret.

Mina fynd!

Mamma har köpt blåbärssaft.


Jag och mamma var på Skänninge marknad idag och i hettan gick vi runt och kollade i marknadsstånden, det var visst 27 grader i skuggan hörde vi! Vi fikade på baksidan av ett församlingshem och där var det skuggigt och skönt faktiskt. Jag hittade så fina orkidéer, som jag tänkte börja smycka hemmet med, bättre med orkidéer som är så otroligt vackra (eller hur, Stina:-)) och lättskötta. Jag köpte 2 st men kunde ha köpt många fler.....! Jag har en sådan fascination av dessa vackra blommor!
Sedan köpte jag plastpåsar , 3-liters och 3-pack, och avfallspåsar som är extra kraftiga för de man köper i vanliga affärer går sönder så lätt när man ska knyta ihop dem.
Till slut köpte jag också body lotion och mascara från ett Oriflame-stånd.
På vägen hem åt vi mat på Sjögestad motell, där har de bra mat!
Det var en fin och härlig dag med lilla mamma!

1 kommentar:

  1. Hehehe! Håller helt och hållet med! Orkidéer är underbara!!!

    SvaraRadera