söndag 9 augusti 2009

Sista träningspasset för veckan + nästa veckas träning

Ja, idag blev det löpning igen och det går faktiskt bättre och bättre för varje dag! Man tror inte att det är sant! Det gick riktigt lätt och vad fort minuterna går när man springer, faktiskt.....Det börjar bli kul, trodde aldrig att jag skulle tänka så .....! :-) Idag sprang jag en annan väg igen, den är rätt så bra och lagom, så den kommer jag att ta imorgon igen. Nästa veckas träning kommer att bli en repris på första veckan, eftersom jag kommer att köra dubbelt, förutom de 2 första dagarna som jag sprang 1 km, jag började ju mitt program i onsdags. Jag kommer alltså att köra enligt programmets vecka 1.

Så här ser min planering ut (det blir lite prova-på spinning också):
Måndag Löpning 15 min gång, 3x3 min löpning varvat med 3x2 min gång
Tisdag Spinning på Friskis (baspass)
Onsdag Vilodag
Torsdag Löpning 15 min gång, 3x3 min löpning varvat med 3x2 min gång
Fredag Löpning 12 min gång, 3X4 min löpning varvat med 3X2 min gång
Lördag Löpning 12 min gång, 3X4 min löpning varvat med 3X2 min gång
Söndag Vilodag

Var lite trött idag efter gårdagens Singstartävling, det var riktigt kul. Vi körde 4 omgångar: schlager, ABBA, Queen och 80-tal. Schlager och 80-tal var roligast! ABBA var också kul, men svårare än man trodde och Queen var så svårt att sjunga. Men vad roligt det var, jag vill göra det snart igen!!

Idag åkte vi till Borensberg och badade, det var härligt, men vi skulle ju bara vara där en liten stund så jag tog inte med solkräm dum som jag var, ryggen är ganska röd nu, men sen blir min hud brun efter några dagar.Jag låg på magen och löste korsord och vände mig inte om så mycket....! Jaja, nästa gång så.....

Jag har 1 vecka kvar av semestern, skönt! Imorgon ska vi till våra förra grannar (eventuellt blir det tisdag) och på kvällen ska vi ut och käka med Peters syster. Det ska bli trevligt och gott!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vad härligt att kommit igång med löpningen! Jag känner mer och mer att jag också ska ta tag i det.

    För övrigt tog jag en morgonpromenad vid havet nära Skanör i lördagsmorse. Livskvalitet!

    Spring på,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera