söndag 1 februari 2009

Angenäma klädproblem

Nu börjar byxorna bli för stora, de som jag fick i julklapp av föräldrarna. Har haft dem sedan i början på december. Det är för övrigt dem som är på bilden i mitt förra inlägg. Jag fick ett par andra igår, med samma storlek, men de sitter inte lika löst, så de kan jag ha ett tag åtminstone.

Fast jag använder bälte i de för stora byxorna måste jag dra upp dem och springa till bussen (som jag gjorde häromdagen) går inte för sig:-) Då är det bara att dra upp dem lite diskret (hur man nu gör det diskret?, bara att låtsas som att det regnar och det tror jag att det gjorde i torsdags faktiskt:-))

Snart blir det byxshopping igen och det är inget roligt, jag har ganska korta ben och har svårt att få tag i bra byxor, men nu kanske det blir lättare med mindre storlekar. Hoppas det!

5 kommentarer:

  1. Det blir lättare att hitta byxor när cm minskar. Lovar dig
    Puss

    SvaraRadera
  2. Fast det är ju ändå positiva problem att du måste shoppa för att byxorna blivit för stora!! Bra kämpat!!

    SvaraRadera
  3. Det brukar vara lättare att hitta byxor när midjemåttet och höfterna är mindre. Men jag har liksom dig svårt pga min längd. Men det bästa är att modet visar upp byxor med resårmudd i nederkant + chinos med upprullade byxben. Perfekt!

    Du är duktig du! Vilken skillnad det är på dig i bilden nedan jämfört med den första du lade ut innan ditt program!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul med ny klädstorlek.Du hittar nog något bra ska du se, lycka till.

    SvaraRadera
  5. Åhhh så angenämt för dig!!!

    Tack Anna Drott för mode-insikten!!!

    :0)

    SvaraRadera