söndag 22 februari 2009

Melodifestivalfest

Ja, det blev lite extra festligt igår då jag var hembjuden till en kompis i Melodifestivalklubben. Potatisgratäng med gorgonzola och fläskfilé. Mmmm! Jag njöt!! Som efterrätt blev det riktigt syndigt gott: Leilas semifreddo. I den var det Nutella (!), vispgrädde, äggulor och äggvitor, socker och så mandel ovanpå och den var ju fryst men ack så krämig och god! Men jag var ståndaktig och tog bara en portion. Jag var nöjd, även om hjärnan gärna hade tagit en portion till, men det var bara mitt hjärnspöke som talade och jag vann den segern åtminstone.
Men sedan kom det fram ostbågar och choklad och godis. Ostbågarna åkte gärna ner genom min strupe, men jag hade bestämt att idag är det helg och då får jag "frossa" lite, men ändå om man jämför hur det var förut, var det inte alls mycket, utan frosseri med måtta. Det går faktiskt har jag lärt mig!

Melodifestivalen då? Jag tyckte bäst om Molly Sandén och BWO. EMD hade ingen bra låt, de kom till final för att de är flickfavoriter och de ringer och röstar miljoner gånger på dem. Sofias låt Alla var bra tyckte jag och roligt för henne att hon blev den Internationella juryns val.
Molly har en gudabenådad röst och låten var fin, och BWO har haft bättre låtar men de gör den så snyggt. Tänker man Moskva har nog BWO bättre chans än Molly. EMD skulle nog inte gå hem där.
I den interna röstningen i MF-klubben hade jag först satt EMD och Molly till Final och BWO och Velvet till Andra chansen, men jag ändrade i sista stunden, där EMD och BWO bytte platser i min lista, men det var mera en önskelista. Det borde jag ju ha förstått! Men men så är det och jag ligger fortfarande ganska högt, delad 5:e plats, bara 3 poäng efter ledaren.
Nu har jag fått vädra ut mina MF-åsikter! :-))

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar