onsdag 4 februari 2009

Bakning ikväll







Ja, jag har faktiskt bakat! Jag har nämligen fredagsfikat den här veckan och i morgon hinner jag inte baka då det är dags för pubquizen igen!
Jag slår till med en GI-efterrätt: en päronpaj med smultäcke.
Jag kokade päron med vatten tills de blev mjuka och de lade jag på botten av den smorda ugnsformen. Över päronen ligger smultäcket som är gjort av dinkelmjöl, fruktsocker, smör och ingefära. Den luktar gott åtminstone och JA, jag var ju tvungen att smaka lite på smeten så att det inte är helt oätligt! Men den ser väl inte så tokig ut, va?
Till den ska serveras vispgrädde med frön från en vaniljstång. Jag ska ta lite, lite!








3 kommentarer:

  1. MUMS! Den ser JÄTTEgod ut... Det var den med väl?

    Kram Nu Jä

    SvaraRadera
  2. Den var supergod, det var nog bland den godaste paj jag har ätit!

    SvaraRadera