söndag 22 februari 2009

Vågen är med mig

Trots att jag frossade lite igår stod vågen stilla och det får jag vara nöjd med!! Mitt midjemått har sjunkit med 1 cm och totalt är det 16 (!) cm sedan 12 januari!!
Jag är såå glad och nu har jag kommit igång med promenaderna och coren gjorde nog sitt.
Jag har pulsat i snön i morse och det var skönt att gå ut och gå, på en del ställen var det plogat men inte överallt så då fick jag följa kattspåren för att se var vägen gick:-)) Lite mysigt faktiskt!!

Den här veckan blir det träning på Friskis på tisdag. Ett medelpass ska vi försöka oss på nu!

Idag ska vi hälsa på en arbetskamrat som har flyttat till ett nytt hus här i Lambohov och se hur de har det där. Då blir det lite fika, men bara lite för min del.

4 kommentarer:

  1. Jag är fotfarande grymt imponerad över ditt midjemåttsresultat. Strunta i vågen så länge som du ser resultat med måttbandet :D

    SvaraRadera
  2. Du blir bara finare och finare på dina bilder! Grymma goggels också! Liknar mina! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Attans vad imponerad jag blir, 16 cm sen januari?! Du skojar med mig... HUr? Gi + träning eller liknande? Hur ofta tränar du och vad? Läser i inläggen om friskis och svettis och prommenader...nåt mer? Grymt imponerad och ganska avundsjuk ;-)
    kram

    SvaraRadera
  4. Tack för era fina ord! De värmer verkligen!
    Årstiden: Jag körde ett GI-rivstartsprogram på 30 dagar där jag drog ner på kolhydraterna väldigt mycket och sista veckan lade jag på de långsamma kolhydraterna lite grann. Motionerat har jag gjort också, morgonpromenader före frukost (så gott som varje dag) och så Friskis (1 gång i veckan, men den här veckan blev det 2 ggr och det är mitt mål). Nu äter jag GI och fuskar ibland, men inte alls mycket om jag jämför hur det var tidigare.
    Kram

    SvaraRadera