lördag 21 februari 2009

Bra lördag

Lördagen började bra, nu har det vänt igen på vågen!
Jag hade gått ner 6 hg från igår, jag vägde 68,8 igår och i morse stod vågen på 68,2.
Jag blev nämligen lite trött på mig själv och att jag antingen står stilla eller går upp och ner och upp igen. I torsdags var jag duktig och gick promenad på morgonen och sedan tränade jag core för första gången på länge. Och snacka om träningsvärk, men det är såå skönt!
Hur som helst, efter träningen, åkte vi raka vägen till pubquizen, så jag hann bara med en banan direkt efter passet. Där har de pubmat, och inte så GI-vänligt, jag var inte direkt sugen på sallad, utan jag ville ha något som jag blev riktigt mätt på, så jag fuskade helt enkelt. Det blev en hamburgertallrik med stekt bacon mellan, men jag bad om hälften av pommes mot vad man brukar få och mera sallad. Så det var väl helt OK, men det kändes inte så bra efteråt. Men igår när jag räknade ut kalorierna tillsammans med motionen så gick det faktiskt ihop sig tack vare jympan. Igår kväll däremot gick jag över mitt kaloriintag något, jag åt en liten portion av kladdkakan på fredagsfikat men jag avstod från toscakakan. Och jag känner faktiskt att det inte är så gott med sötsaker längre. Det är en seger för mig, jag som har varit en sådan sockerråtta förut! :-))

På promenaden i morse var det ca -6 grader, precis när jag gick upp var det -10 grader, men det höjdes snabbt och nu är det på nollan. Jag satte i musik i hörlurarna och lyssnade till schlager, det mesta, och Magnus Carlsson piggade upp mig och satte fart på mina ben!! Det var nästan så man ville dansa fram till hans härliga musik "I'm gonna live forever....."

Lite schlagersnack dagen till ära:
Ikväll ska jag till en kompis i Melodifestivalklubben och så ska vi titta på Melodifestivalen. Det är svårtippat ikväll, men Molly Sandéns låt tycker jag mycket om och jag vill ha henne i finalen (det behövs en svensk ballad där) och hon har ju en gudabenådad röst, BWO är ju alltid BWO men jag tror mer på Andra chansen för dem för låten lät lite tråkig men det kanske den inte är i TV. EMD går nog till final också eftersom alla tjejer ringer och röstar på dem. Velvet går nog till Andra chansen.

Ha en trevlig kväll, det tänker jag ha! Det blir efterrätt vet jag men ikväll får jag njuta av både mat och desssert!

Kram

4 kommentarer:

  1. Det låter som att du får en rolig och mysig kväll.Jag håller på BWO bara för att det är just BWO.Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror på BWO och EMD till final. Molly och Velvet till Andra chansen! :)

    Är det en seriös Melodifestivalklubb? För i så fall kanske vi ska göra ett reportage på er!? Vad sägs? Lagom till finalen? ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja, absolut är det en seriös Melodifestivalklubb! Vi är en intresseorganisation som är med i nätverket för Eurovision Song Contest OGAE och där kallas vi för OGAE Sweden. Vi har en stor klubbträff med årsmöte 1 gång/år i någon stad i Sverige med gästartister. Plus lokala träffar:för Östergötlands upptagningsområde, som även inkluderar delar av Södermanland, Närke, Småland och Gotland är jag lokal samordnare (blev det i höstas).
    Vi har även omröstningar inom klubben. Vi är ca 400 medlemmar i Sverige.

    Jag tyckte bäst om Molly och BWO igår! Men nu får jag ju se BWO live i Norrköping.

    Ja, varför inte? Det vore skoj/intressant!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Glömde skicka länken till hemsidan:
    http://www.melodifestivalklubben.se/

    SvaraRadera