tisdag 17 februari 2009

Trött idag

Jag har varit lite trött idag efter träningen på Friskis igår kväll, så morgonpromenaden stod jag över i morse. Kroppen behövde vila i morse, men i morgon ska jag komma iväg! Men det var skönt att träna igår, jag tog i lite extra och det kändes bra. Man känner att man orkar mer och mer för varje gång. På torsdag ska jag träna core med en arbetskamrat innan vi går iväg på quizen. Det var länge sedan jag körde core, så det ser jag fram emot, även fast det är jobbigt, för det är ju sååå härligt med träningsvärk! Då känner man att man har gjort något.

Usch, jag tycker det är så halt ute och jag cyklar ju för det mesta till jobbet och det är knöggligt och isigt och de verkar inte ha sandat speciellt mycket, så man känner sig som en Bambi på hal is ibland på vissa ställen. Jaja, det blir väl vår någon gång. Vad jag längtar dit!

Idag har jag ätit kycklingsallad med bulgur, det var riktigt gott. Till kvällsmat vankades det skinkschnitzel (ingen panering alltså) med sås som bestod av balsamvinäger, kalvfond och grädde. Såå gott! Till det åt jag fullkornsris. Det skulle ha varit fläskfilé men utbudet i affären idag var lite snålt så jag köpte skinkschnitzeln istället och det gick lika bra och billigare blev det också....

Ha en bra kväll!

Kram

4 kommentarer:

  1. Jag längtar också till våren och ljuset...:)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Jag med! Nu är det ljust på morgonen när jag åker till jobbet o likaså när jag åker hem!!! Löööövli...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, jag längtar också efter ljuset och VÄRMEN! Va roligt det låter med quiz! Gör du det ofta?

    SvaraRadera
  4. Ja, jag går varannan torsdag på pub-quiz! Det är roligt, men svårt! :-) Alltid lär man sig ngt!

    SvaraRadera