onsdag 18 februari 2009

Mellandag och rea

Idag var en mellandag för mig matmässigt. Frukosten var nyttig som vanligt, men till lunch kom jag inte ut på GI-restaurangen så det blev vårrullar med vanligt ris och tomatsås. Lite starkt och det är ju åtminstone bra för fettförbränningen.
Till kvällsmat blev det lax i ugn och kall romsås och det är ju bra i och för sig men eftersom vi hade en gäst gjorde vi kokt potatis och jag tog 2 st, men det var rätt gott och onyttigt är det ju inte men inte bra om man ska äta GI-vänligt. Men som sagt: en mellandag!
Jag tackade nej till kakor som stod framme på fikat, det var någon som hade med sig en bebis till jobbet och även fika, men det var helt OK, blev inte ens sugen. Jag hade ju min banan.

Jag har kollat bokreakatalogen och det är såå roligt att köpa böcker på bokrean! Jag har kryssat för så jag vet vad jag vill ha. Tänkte gå ner nästa vecka, den börjar ju på tisdag 24/2, men jag väntar tills jag har fått lön och det inte är så mycket folk förhoppningsvis. Jag ska dessutom till frissan på torsdag nästa vecka, så jag får slå 2 flugor i en smäll.
Shopping är ju bra för fettförbränningen också! Och för själen! :-))
Ska ni köpa något på bokrean? Vet ni vad ni ska köpa?

Kram

2 kommentarer:

  1. Så kan det vara... att det kommer mellandagar. Det är inga problem eftersom det fortfarande handlar om medvetna val!

    Jag ska köpa barnböcker till Ellen samt nån bra nyttig receptbok. Sen ser jag säkert nåt o gör nåt impuls köp med.

    Du då? Vad köper du?

    SvaraRadera
  2. Jag har sett några böcker:
    -barnböcker som kan vara bra till present
    -Tusen strålande solar av Khaled Hosseini (handlar om Afghanistan och det passar bra eftersom vi har ett fadderbarn där) och så Flyga drake av samma författare
    -Damernas detektivbyrå måste jag läsa äntligen
    -några kokböcker naturligtvis (jag är galen i kokböcker) För mig är kokböcker som poesi! :-)

    SvaraRadera