fredag 13 februari 2009

Fredagsmeny

Min fredagsmeny bestod av detta:

Frukost:
Te, 2 ägg, flatbröd m bregott och 2 ostskivor, smoothie gjord på blåbär och naturell yoghurt.

Mellanmål:
1 clementin

Lunch:
Köttfärs med fullkornsris

Mellanmål:
Morotskaka (tog 1 liten bit och den VAR god, men jag njöt av den utan dåligt samvete) Det fanns även 1 toscakaka men den smakade jag inte av (jag älskar toscakaka men jag valde morotskakan) Jag vet inte vilken som är mest onyttig. Men bra gjort av mig att bara ta av 1 sort.

Kvällsmat:
Biff Stroganoff gjord av lövbiff, lök, tomatpuré, crème fraiche, kalvfond och senap. Kokt broccoli, blomkål och morötter därtill.
Som efterrätt till Let's Dance blev det en bit mörk choklad.

That's it!

Jag kom upp i 1450 kalorier idag, trots morotstårtan. Ungefär 1500 kalorier varje dag har jag satt upp som tak nu, men högst 1600. Enligt vår våg kan jag äta 1900 kalorier om jag rör på mig, men promenaderna den här veckan har fått ge vika för jobbet tyvärr. Rör jag inte på mig kan jag äta ca 1400.
Imorgon bitti ska jag ta en promenad och det ska bli skönt!

Ha en trevlig fredagkväll!

Kram

2 kommentarer:

  1. Å det där med jobbet känner jag till...hu vad trist det är att det påverkar ens träning! Men då gäller det att ta tillvara på helgerna och vad jag förstod av Peters blogg så har du varit ute å traskat på morgonen, vilket är skitbra!
    Själv sitter jag fast hemma med två barn...:) Något jag förr tyckte var en bra ursäkt, men som jag bara irriterar mig på numera. VILL ut å gå i det fina vädret...!

    Trevlig kväll framför Melodifestivalen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland tar jobbet över, även på fritiden:-) Men så är det, bara det inte är så jämt!
    Ja, imorse kom jag ut på promenad och det var så skönt, det var ju så soligt och vackert vinterväder!

    Trevlig kväll du med och jag håller nog på Lili&Susie ikväll (efter att ha hört låtarna 1 minut!)
    Kram

    SvaraRadera