fredag 6 februari 2009

Ångest för 2 potatisklyftor!!

Vad håller jag på med? Jag hade besök av en kompis ikväll och bjöd på fläskfilé, blomkålsgratäng och rödvinssås. Till det serverades potatisklyftor och jag hade inte tänkt ta någon potatis, men jag kunde inte avstå: jag tog hela 2 klyftor!! Jag känner mig som en bov nu! Som om jag har förstört något. Till kaffet tog jag en bit mörk choklad och den blev något större än jag hade tänkt mig.
Jag är så rädd att jag efter tisdag då 30-dagarsperioden är slut börjar släppa efter och tappar kontrollen igen! Jag får inte göra det. Fast jag känner mig lite fjantig, för det är ju inte så att jag kommer att gå upp 10 kg för det här! Det är bara att ta tag i det här direkt.
Men jag blir så arg på mig själv, varför kunde jag inte ha bättre karaktär frågar jag mig hela tiden?
Är jag för hård mot mig själv? Jag vet inte.....
Nej, nu måste jag gaska upp mig, imorgon börjar ju trots allt Melodifestivalen!:-)
Godnatt alla bloggare!

8 kommentarer:

  1. Ja älskling du är för hård mot dig själv. Jag har precis vägt mig nu och vågen visar nedåt fast jag "festade" igår. Jag tror att man måste ha trevliga dagar då man inte är så hård mot sig själv. Precis som du säger går man inte upp tio kilo av två potatisklyftor för man har ju tänket i sig hela tiden att inte äta förmycket av det som inte är bra.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Det är du som bestämmer.
    Det är DU som bestämmer.

    Om du vill äta/dricka potatis, choklad och vin - så gör det.

    Om du vill fortsätta att gå ner i vikt så håll dig till dieten och (framför allt) motionera när du inte har kamrater över på middag. Så länge du inte gör alla dagar till festdagar så kommer det att ge resultat.

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Oj vad hård du är mot dig själv! Ut å gå 1000 steg till idag bara! :) Men det är klart. Du kör ju en diet som jag förstått på dig, inte ska innebära några kolhydrater alls, så...äsch. Två klyfor? Det är inget!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med HBP. Gör valet att du äter två klyftor och känn dig stolt över att du bara tog två och inte fler. Du gör ett medvetet val, och jag tycker då att du ABSOLUT inte ska ha någon ångest över det. Kram och jobba på!

    SvaraRadera
  5. Du ska inte vara ledsen för de där potatisklyftorna, jag håller med föregående talare,tur att det bara blev två och inte fler. Du har varit sååå duktig nu med din GI diet så var inte ledsen. Men det får inte bli för lösa tyglar...allt men inte alltid..

    SvaraRadera
  6. Tack för era peppningar! Det behövde jag verkligen! Jag måste tänka på att det är stor skillnad hur jag åt förr och hur jag äter nu: nu blev det bara 2 klyftor och det är jag nöjd med. Förr skulle jag ha ätit tills det tog stopp och lite till!
    TACK igen!
    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  7. Oj så orolig jag blev för dig och nu läser jag att det var över 2 potatisklyftor som du hade ångest... och visst, det kan vara så MEN så länge du gör medvetna val så behöver du inte få ångest!!! Inte rasar du tillbaka till ditt gmala liv igen för två potatisklyftors skull.

    Stor KRAM från Nu Jä

    SvaraRadera
  8. Ja, jag vet nu att jag inte behöver ha ångest för 2 potatisklyftor, men man blir lite insnöad, speciellt när det stod stilla på vågen, men nu är det neråt på vågen igen:-)
    Kram

    SvaraRadera