lördag 7 februari 2009

Tack för alla stödjande ord - de värmde!

Jag behövde verkligen de peppande orden, de gör susen måste jag säga!! TACK en miljon gånger!!
Jag har satt upp en gräns på 1600 kalorier per dag och jag kom under det, trots maten igår och potatisklyftorna :-))
När jag ställde mig på vågen hade jag gått ner 2 hg sedan igår. :-) Om jag jämför för en vecka sedan väger jag 2 hg mer, men det här är ju den berömda och ack så tråkiga mensveckan som jag inte riktigt räknar med. Jag är nöjd totalt! Mitt midjemått är nu 12 cm mindre än 12 januari.

Idag var jag på en resemässa, verkligen kul, och man blir så resesugen! Det kändes som att man shoppade för man hade påsar fyllda med resekataloger och de är rätt tunga!!:-)) Det var många tävlingar, där man kunde vinna resor förstås och det hoppas jag att jag gör. Vi fikade där och då blev det kaffe och en smörgås av grovt bröd, det var det bästa de kunde erbjuda för en sån som mig, men det är helt OK och det smakade riktigt bra!

Ikväll är det ju Melodifestivalen, om nu någon har undgått det:-))
Jag är ju som bekant schlagerälskare och ikväll sitter jag klistrad framför TV:n. Förut har jag alltid associerat MF med festlig mat och efter den jordnötsringar, just jordnötsringar har jag alltid ätit till MF, och det måste jag erkänna att jag längtar efter. Jag kanske inte skulle tycka om det nu, men min hjärna säger så åtminstone.
Vad blir det då, kanske ni undrar?
Jo, först ska jag äta fläskfilén som blev över sedan igår och göra ännu en blomkålsgratäng (för den tog slut, den var så god!!) och så till efterrätt blir det en bit mörk choklad.
Snart ska jag sätta igång med maten så att allt är klart och fixat till klockan 20!! Sedan sitter jag med telefonen i högsta hugg!

Hoppas att de bästa låtarna går vidare nu!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Oj har du varit deppig? Har inte läst din blogg sen i onsdags... måste göra det!
    Här sitter jag och bloggar och lyssnar på melodifestivalen. Än är det ingen favorit...

    Må så gott!

    Kram Nu Jä

    SvaraRadera
  2. Nu undrar jag; Tycker du rätt låtar gick vidare? Efter låtarna spelats så trodde jag på Alcazar, Emilia och Marie Sernholt. Jag safeade med Scotts (som jag förstått var poppis under dansbandskampen), men tack å lov gick de inte vidare. De var inte mina favoriter...:)

    (Jag åt några jordnötsringar, för det är också tradition här ;))

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att Alcazar var bäst och min andra favorit var Marie Serneholt, men Emilia var duktig också, så det var helt OK.
    Kram

    SvaraRadera