lördag 14 februari 2009

Smaksensation!

Idag var vi nere på stan, Peter var och tränade och jag tittade lite på skjortor åt honom enl önskemål från honom själv:-) Jag köpte en present åt honom också (Alla Hjärtans Dag) och sedan mötte jag upp honom. Sedan fikade vi. Jag köpte en morotstårta till Peter till kaffet och själv tog jag en cappuccino, mjölkskummet hade baristan format till ett hjärta dagen till ära. Det var så fint. Peter tog ett kort med mobilen, får se om jag kan lägga ut det sen här! Till cappuccinon stod jag i valet och kvalet vad jag skulle äta, men idag är en undantagsdag, så jag tog en toscakaka med solrosfrön på och grädde till.
Den var god i och för sig men så söööt den var och grädden med! Det var så att det kliade i gommen, det var alldeles för sött och jag kunde inte äta upp allt, förr hade jag älskat det här. Men där ser man att mina smaklökar verkligen har förändrats på den här månaden utan sötsaker. Igår åt jag ju en liten bit morotstårta , men då märkte jag ingen skillnad, men idag kände jag verkligen skillnad. Förr kunde jag äta vispgrädde utan några problem, men jag mådde lite illa efteråt och känner fortfarande smaken i munnen ett par timmar efteråt. Nej, jag känner inget sug efter så söta saker igen!! Och jag är så glad för det! Det var en rolig erfarenhet jag gjorde idag!! Ett stort framsteg!

Kram på Alla Hjärtans Dag till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar