söndag 8 februari 2009

Efter regn kommer solsken!

Det stämmer just nu, både bokstavligt och bildligt talat! Nu skiner solen för första gången idag här, härligt!
Dessutom hade jag gått ner i morse: 4 hg sedan igår till 67,9 kg och det har jag inte vägt på många många år, kanske 15 år, jag vet inte så noga....
Det är en så härlig känsla när man byter kilosiffra! Sedan den 12/1 har jag nu gått ner 2,6 kg! Jag är nöjd med det och jag känner mig nu motiverad igen att fortsätta äta bra mat men kunna unna mig något gott någon gång ibland, precis som det ska vara. Efter tisdag kommer jag att äta lunch på GI-restaurangen eller någon annan restaurang om man har lunchmöte men där försöka välja något bra ändå. Nu känner jag att jag har kontroll igen!

Nu ska jag äta chorizo med hög kötthalt givetvis och så bulgursallad till.

Rätt låt gick vidare: Alcazar! Men jag tyckte även Marie Serneholt skulle ha gått vidare!

Kram på er

5 kommentarer:

  1. Åh vad bra att du är på banan igen - tankemässigt! Jag fårstår din glädje över sifferbytet! Det är det jag ser fram emot också!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om Alcazar, de var bäst...Det syns verkligen på bilden Catrin hur mycket du har kämpat,mycket bra,inte långt kvar nu..kram

    SvaraRadera
  3. Jäklar anacka vilka former du börjar få!!! VA KUUUL! Du ser strålande ut på nya bilden!!!

    Sifferbyte är alltid sååå kul! Det är stort! Har ju nyss bytt till 90-talet men lääängtar till 80-talet!

    Visst! Jag håller med, Alcazars låt var grymt bra! Den i öronen på promenad, det du!

    KRam och GRATTIS till ditt nya jag- både utseendet och dina sunda tankar!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer: jag vet inte om jag har så fina former än, det är en bit kvar, men definitivt är det en skillnad sedan förut. Men man kanske inte ser det på samma sätt själv. Det är roligt att ni ser det!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Grattis till minus.
    Själv fick jag plus, men det var ju väntat efter en vecka med för lite promenader + kalas i lördags.;)

    SvaraRadera