tisdag 13 januari 2009

De första två dagarna har gått bra

Det har gått bra att dra ner på kolhydraterna, åtminstone de första 2 dagarna, fast jag hade lite ont i huvudet och yrsel igår. Det blir väl värre i morgon, dag 3, kan jag tänka mig när sockerabstinensen kanske kommer. Vi får se. Jag har ätit god mat.
Dag 1 åt jag tacosallad till lunch och torsk i ugn med örtmajonnäs (efter träningen på Friskis, som var kul)
Idag, dag 2, åt jag ostsallad med pastrami till lunch (hur gott som helst!). Ädelost är så gott och smakrikt! Kvällsmat blev kycklingfilé med blomkålspuré. (kokt i grädde!) Jag stekte upp lite squash till den. Supergott!
Till lunchlåda imorgon har jag gjort broccolisoppa med ostcrémesås (den är gjord på riven ost och kesella).
Till mellanmål äter jag max en frukt om dagen och så avokados.
Jag har faktiskt också varit så pass duktig att jag har masat mig upp vid 6-tiden på morgonen och gått en liten promenad före frukost för att förbränna mer. Och det är kors i taket, för att vara mig är det strongt gjort, så morgontrött som jag är. Men faktum är att jag känner mig mycket piggare och det är så gött att komma in och käka frukost efter prommisen.

Vikten då? Jag har gått ner så nu väger jag 70,2. Snart under 70-strecket!

Godnatt allihopa!

6 kommentarer:

  1. Nu är det nära.
    Vi håller tummarna för imorgon.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. stoort beröm till dig!!
    Bra o dra ner på frukten, gjorde mycket för mig när jag skulle gå ner i vikt o sen att jag åt rikligt med bra fetter, De kommer gå bättre o bättre ska du se!/ krramm evelina

    SvaraRadera
  3. Bra jobbbat! De där morgonpromenaderna gör en stor skillnad.

    Hoppas du kommer ner till 60-talet idag!

    SvaraRadera
  4. Å vad roligt att du snart är under 70! Det är mitt delmål också!

    Vad gäller yrsel och huvudvärk...känner verkligen igen mig. Var helt förstörd första dagarna. Det konstiga var att jag inte fattade vad det berodde på! Haha. Det fattade jag först efteråt...:)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Bra gjort med promenaderna, visst blir man piggare av dem och så smakar verkligen frukosten mycket godare.En guldstjärna till dig som snart är under 70 strecket...
    Kram

    SvaraRadera
  6. HÄRLIGT! Bra jobbat! Och att du kom ut på tidig morgon promenad!!! Waow!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera