onsdag 21 januari 2009

Puben i morgon

Då var det äntligen dags: ja inte för någon öl om ni nu trodde det, utan pubquizen som jag går på varannan torsdag på Hamlet i Linköping. Det blir någon lightläsk och så någon kaffe imorgon. Jag kommer att äta min köttfärsfyllda aubergin som blev över sedan igår kväll, eftersom jag inte är hemma så länge måste det gå fort.
Som sagt, den här quizen är en frågesport som består av 4 delar: först är det 10 allmänbildande frågor, sedan är det 10 musikfrågor (vem sjunger låten? och man får decennium som ledtrådar, dvs 60-tal, 70-tal, 80-tal osv), tredje omgången är 10 nya allmänbildande frågor och så avslutas det för det mesta med filmmusik (ibland film- och musikfrågor). Vi sitter i lag om ca 5-6 st (beroende på hur många som kan komma). Det är riktigt kul, jag älskar ju frågesport! Nu är ju de här frågorna ganska svåra, men alltid kan man något.:-) Man lär sig något nytt, så det är skoj. Priserna består av checkar som man kan handla från Hamlet, dvs dryck och mat....
Förut har jag alltid tagit en bit mat där tillsammans med de andra, och pubmaten är ju inte så nyttig precis och inte kolhydratfattig. Det kommer att kännas lite konstigt, det är en av en del situationer som man måste komma över och skapa nya rutiner för. Men det går säkert bra, det känns så.

Det ska bli himla kul i alla fall! Håll tummarna!

4 kommentarer:

  1. Jag tror på dig Caty, svik inte hälsan nu..kram

    SvaraRadera
  2. Jag nöjde mig med en cappuccino ikväll, med en sukett i:-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Duktigt Caty! Jättebra!!!
    Det låter som en kul träff... Synd att vi bor långt ifrån varandra!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, vad synd! Annars kunde du ha följt med också!
    Kram på dig

    SvaraRadera