torsdag 1 januari 2009

Första kampen vann jag!

Jag vann den första kampen mot fienden, dvs den del av mig som vill ha onyttiga saker. Till kvällsmat visste jag inte riktigt vad jag skulle äta idag, så då ville jag först ha varma mackor, men det är ju mindre bra. Jag kämpade mot mig själv. Ungefär så här såg "samtalet" ut:
-Det är ju faktiskt rätt gott med varma mackor
-Men är det så bra då nu när du har börjat ditt nya liv?
-Nej, egentligen inte, men idag har jag inte ätit så bra ändå så då är dagen ändå förstörd
-Men du blir väl lika mätt om du äter det du åt till frukost t ex. Dumt att åka dit första dagen av ditt hälsosamma liv
-Ja, det har du rätt i. Tack för att du fick mig att tänka om!

Det känns så bra att jag inte gav upp och föll för frestelsen.

4 kommentarer:

  1. Det samtalet missade jag.
    Sov gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att vi fick ta del av din inre monolog!
    Jag sitter just nu och brottas med min inre röst som skriker att jag ska gå till skåpet och öppna det Bragopaket som blev kvar sedan min dotter fyllde 2 år... Jag försöker övertala mig själv att jag hellre ska ta en grov hårdbrödmacka. OCH bälja i mig vatten...

    SvaraRadera
  3. Ja, det är svårt. Tidigare idag när jag skulle äta resterna från igår hade jag ju ingen sås kvar (konstigt....:-)))
    men då tog jag lite, lite dressing så att det inte blev alldeles torrt, men först hade jag övervägt att göra en bearnaisesås på påse, men jag stoppade in paketet igen. Man får diskutera med sig själv hela tiden känns det som....

    SvaraRadera