måndag 5 januari 2009

Kalas ikväll




Vi var på födelsedagskalas idag, vi firade en 44-åring! Det bjöds på god smörgåstårta, men jag tog bara en bit, den innehöll räkor, rostbiff och en tonfiskröra. Sedan vankades det dajmtårta och det tog jag också bara en bit av. Jag tog bara ett glas vin, eller egentligen 1/2 glas blandat med 1/2 glas cider, så jag känner mig ganska stolt ändå efter kvällen! Man kan ju äta mer, men man behöver inte ta mer och det känns bra så!
Annars har jag ätit nyttigt idag, det blev Pastasallad med kyckling och fetaostsås. Riktigt gott! Lägger ut receptet så småningom.

Jag jublade i morse, 4 hg hade jag gått ner sedan igår, det är nästan så att jag drömmer om vågen och ser fram emot att väga mig! Då kommer man upp lättare, morgontrött som jag är! Jag jobbade hemifrån idag, så jag gick upp lagom till kl 7.

Nu ska jag snart roa mig med CSI New York, utan något tilltugg! :-)

3 kommentarer:

  1. Håller med fullständigt! Det är lättare att gå upp på morgonen när man har viktnedgång att se fram emot! :)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det fortsätter. Jag håller alla tummar.
    Guben

    SvaraRadera