söndag 11 januari 2009

Sköna söndag!

Det har varit en bra söndag! Jag hade gått ner 3 hg sedan igår, det kändes så skönt! Vilken känsla!
Vi åt en god frukost: 2 ägg, te, blåbärssmoothie, finn crisp med ost.
Sedan gick vi tipspromenaden i Vidingsjöskogen, roligt och skönt med frisk luft och att få röra på sig. Men det var riktigt halt på sina ställen. Sedan tog jag cykeln till affären och handlade inför lunchen idag och startveckan på mitt 30-dagarsprogram som jag laddar inför just nu och faktum är att jag känner mig väldigt peppad och det ska bli så spännande att se hur det utvecklar sig.
Jag pratade just med mamma i telefonen och förklarade att jag kommer inte att kunna äta smörgåstårta på fredag och det har hon full förståelse för snäll som hon är, hon tyckte att det är helt rätt det jag gör. Så hon kommer att göra lax åt mig och så köpa skagenröra (för det är tillåtet och gott!). Det är ju dumt att förstöra något när man väl har börjat och att skjuta upp det, nää, det vill jag inte göra nu när jag har bestämt mig. Hälsan är viktigare än en smörgåstårta, faktiskt! Fuska kan jag göra någon annan gång i mitt liv!

Lunchen blev en fantastiskt god spenatgratäng med fetaost i och som även innehöll créme fraiche och ägg. Till det åt jag rökt lax! Så gott!! Det kommer att bli en favorit!

Till lunchlåda imorgon blir det tacosallad med gräddfil. Enkelt att göra och gott!

Hoppas att ni också har haft en bra söndag!

Kramar

3 kommentarer:

  1. Åhh, den där spenatgratängen lät ju god!! Kan man få receptet på den?
    Kram/Annika

    SvaraRadera
  2. Helt rätt! Hälsan i första hand! Mums, spenatgratängen lät jättegod! Kanske ett litet recept här ute i cyberrymden?!

    Ja tack, jag har haft en riktigt bra söndag hemma med familjen!

    SvaraRadera
  3. Bra tänkt,nu har du kommit irätt bana tror jag..som de andra vill jag med ha receptet..Kram

    SvaraRadera