tisdag 20 januari 2009

Först upp sedan ner....

Det är som livet: det går upp och så går det ner. Men när jag håller på med det här vill jag att det ska hända saker, i söndags hade jag gått ner 2 hg sedan i lördags. I måndags gick jag upp 2 hg (det kändes så där, men samtidigt var midjemåttet samma som i torsdags - dvs det hade minskat 5 cm sedan dag 1 så jag får vara nöjd till helheten). I morse gick jag ner 2 hg igen. Och jag VET att man går upp och ner. Jag har nog blivit en vågmissbrukare istället för sockermissbrukare, men så är jag ju född i Vågens tecken också:-)) Men hellre att jag väger mig för många gånger än att jag faller för sockerfrestelserna!
Igår var vi och tränade på Friskis och det var väldigt skönt, för jag orkade mer. Man kan rörelserna och då kan man ta i mer! Morgonpromenaden var skön som vanligt i morse, förutom att det var halt och svårt att gå på sina ställen.
Maten då? Ja, det går bra fortfarande, men lite för mycket köttfärs just nu: tacosallad till lunch idag, köttfärsfylld aubergine (väldigt gott) till kvällsmat och så köttfärsomelett till lunch i morgon. Men sedan blir det mycket fisk i veckan och så en caesarsallad är inplanerad också.

Men jag måste säga att ibland tänker jag på frestelser och ibland inte. Det är väl så. Men jag hoppas verkligen att jag efter de här 30 dagarna har blivit av med mitt sötsug, det är ju ett av målen.

Ha det bra alla!

Kram

3 kommentarer:

  1. Jag är mycket imponerad av din matordning men allra mest imponerad är jag av dina morgonpromenader.
    Kram Sivan

    SvaraRadera
  2. Mmmm jag är den första att skriva under på att just nu går det lååååångsamt... och det är sååå enerverande!

    Nu väger jag mig bara 1 ggn/ vecka så vi får se på lördag... Å andra sidan tränar jag mer nu och då blir det ju mer muskler som väger mer så på onsdag blir det supervågen på Itrim :0)

    Tack för alla mattips!

    SvaraRadera
  3. Jag kan ju inte bara låta bli vågen, det är så spännande! Eller också är jag besatt:-)

    Duktigt att du tränar mer och muskler väger ju mer, det får man ha i åtanke.

    Roligt om jag kan bidra med mattips.

    SvaraRadera