söndag 4 januari 2009

Tomat- och mozzarellasallad m kalkonbröst


Dagens mat, det räcker även till kvällsmaten idag:

Tomat- och mozzarellasallad med kalkonbröst (normalt sett brukar jag ta parmaskinka)
Ingredienser (4 portioner):
4 tomater i skivor
2 mozzarellaostar i skivor
olivolja
salt och peppar
basilika
200 g parmaskinka (eller kalkonbröst)
Gör så här:
Varva tomater och mozzarella och ringla över olivolja. Salta och peppra och strö över basilika (använd basilikablad om du vill). Servera med parmaskinka (eller kalkonbröst).
Snabbt och gott!








5 kommentarer:

  1. Mmmmmmmmmmm! Mozarella! Det är ljuvligt gott det! Är det pga viktminskningen som du valde kalkon istället för parmaskinka eller tog du vad du hade hemma?

    SvaraRadera
  2. Jag var och handlade förut, men i Konsum var parmaskinkan för dyr tyckte jag, så det blir nästa gång jag storhandlar på Maxi eller Coop Forum. Jag är helt tokig i mozzarella och parmaskinka! Så gott!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ett recept precis i min italienska smak!

    Tack,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  4. Ja det ser gott ut. Det får du göra åt mig en dag :-)

    SvaraRadera
  5. Ser riktigt smarrigt ut! Å nyttigt!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera