söndag 4 januari 2009

Gott med serverad frukost!

Det var länge sedan jag fick serverad frukost känns det som. Förut har jag och Peter alltid gått upp på olika tider, han tidigt och jag senare, men nu på helgerna ska vi börja att äta frukost kl 9, en medelväg alltså och han gör frukosten. Snällt, va?
Det bjöds på te, 2 kokta ägg var, finn crisp bröd med ost och gurka på (sedan tog jag den sista skivan av potatislimpan) och så ett glas vatten. Jag håller på att kämpa att få i mig många glas vatten varje dag, men det är svårt, jag får helt enkelt lära mig.

Morgonens vikt: 70,8 (ner 4 hg sedan igår) :-)

4 kommentarer:

  1. Tycker du inte om ramlösa med smak?
    De små flaskorna är lätta att ha med sig överallt har jag upptäckt.
    Ljummet vatten är lättare att få ner också... Om man inte tycker det är äckligt då såklart.
    Kroppen klarar av att ta hand om det bättre när det inte är så kallt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo ibland men inte för ofta, fast ljummet vatten tycker jag inte är så gott, jag tycker att det är lättare att dricka kallt vatten sen måste jag byta....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med serverad frukost! Om du tar i gurka eller äpple eller apelsin i vattnet? Går det bättre då? Eller lime/ citron?

    Kallt ört thé? Jag brukar pressa i lite apelsin eller lime/ citron- det jag har hemma. Gurka är faktiskt fräscht i men jag har för mig att du inte var så förtjust i gurka...

    Härligt vad du går ner! Det ger väl en bra kick?

    SvaraRadera
  4. Gurka tycker jag om, det var morötter som jag inte är så förtjust i...
    Vatten är ju gott när man är törstig, så jag försöker verkligen. Tack för dina tips!

    Ja, det är roligt att se att det går neråt, även om det bara är ngt hekto!

    SvaraRadera