torsdag 15 januari 2009

Sakta men säkert

Det går framåt sakta men säkert, man vill ju att det ska hända snabbt! Jag är ännu inte under 70-strecket, igår morse hade jag gått upp 1 hg, men sedan hade jag minskat 2 hg. Jag vet att vikten pendlar fram och tillbaka och det man ska titta på är midjemåttet, jag har minskat med 2 centimeter sedan i måndags, på tre dagar. Jag vet inte om det är bra, men tillräckligt bra för mig i alla fall, för att jag ska må bra med mig själv och tycka att jag är duktig! :-)
Vikten är idag 70,1.
Min lunch idag bestod av tonfisksallad och kvällsmaten kycklingfilé med blomkål kokt i grädde. Mums! Jag var på stan med en kompis och skulle försöka hitta något att ha på bröllopet tills nästa helg, men det enda jag hittade var strumpbyxor. Nåja, bättre än inget. Det som var problemet var att det inte fanns så mycket partytoppar. Jag provade en klänning som jag fick på mig men den var alldeles för kort tyckte jag. Det är bara att fortsätta kolla. Efter "shoppingen" gick vi till Espresso House, det enda som fanns i GI-väg var kycklingsallad med bulgur, men jag får lugna mig med bulgur till sista veckan och jag var inte sugen på någon mat utan bara något litet. Jag är lite osäker, men är mörk choklad OK? Jag läste i boken att det är det om man tar en liten bit, men jag vet inte hur det är under dessa veckor när jag ska undvika kolhydrater. Det kanske inte är så mycket? Jag fick nämligen en liten bit till Espresso Macchiato men jag vågade inte ta den, men jag tog med den hem.
Jag har fortsatt med mina promenader varje morgon innan frukost. Det är så skönt, även fast det är kallt. Det hade jag inte tänkt för ett tag sedan att gå ut i kylan på morgonen , själv, för att det var så tråkigt, men man tänker så bra, man funderar och tiden går rätt fort. Imorse när jag skulle ta mig till jobbet, efter en äggfrukost, gick jag eftersom jag skulle till stan och åka bil dit men buss hem. Jag brukar normalt sett inte gå så fort men jag ökade på takten och det kändes riktigt skönt.

Godnatt kära bloggare!

3 kommentarer:

  1. Du kämpar på bra frugan. Kör hårt så har du tappat några centimeter till innan bröllopet. Fast då svullar vi lite va?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter som att du verkligen är på gång! Att du ger dig upp i ottan och går ut å går är ingen dum grej! Själv skulle jag ha svårt att ge mig upp å gå ut på landsvägen i mörkret. Å då menar jag verkligen mörkret. Går knappt att se sig själv :) Jag väntar med morgonpromenader tills att det blir lite ljusare ute!

    Förresten! En kort klänning kan inte vara annat än snyggt på dig som snart är under 70!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, hoppas att jag har minskat midjan några cm tills bröllopet nästa vecka, men det blir inget svullande för min del inte...nu är jag peppad!:-)

    Nej, jag skulle inte heller gå mitt ute på landet nu när det är mörkt om det inte fanns lyse, åtminstone inte själv....
    Fast den här klänningen var så kort att det inte går att böja sig framåt:-) Den såg inte så kort ut först....

    Kram

    SvaraRadera