tisdag 27 januari 2009

Upp som en sol, ned som en pannkaka

Vikten gick upp i morse och då faller humöret lite grann igen.
Jag gick upp 4 hg sedan igår, men totalt på 1 vecka har jag gått ner. På 2 veckor har jag gått ner 1,4 kg. Jag vill att det ska gå fortare!
Måttbandet är fortfarande med mig åtminstone: jag har minskat med 8 cm. Det är jag glad för!
Jag vet att det går upp och ner, jag är i alla fall under 70 kg, som var mitt första delmål!

Jag har fått kommentarer att jag ser piggare ut nu på något sätt och jag känner mig mycket piggare, så det är roligt att det syns!

Imorse blev det ingen promenad, jag var helt slut efter helgens bravader igår och så tränade jag igår kväll, så kroppen behövde en vilodag från motion. Jag satsar på en prommis i morgon bitti istället! Men det är så skönt att ha träningsvärk, lite lagom har jag idag.

Idag gjorde jag något: jag köpte geléhjärtan! Ja, jag KÖPTE, jag har inte tagit upp kartongen, för den ska ges bort och inte till Peter utan till ett speciellt nygift par (jag tror inte att de läser den här bloggen) som flyttar långt, långt bort! Det var strongt gjort att köpa godis tycker jag, men faktum är att det inte kändes något särskilt, visst ser de goda ut men jag började inte dregla och det var inget jobbigt. Så de här sugkänslorna går väl upp och ner , som allt annat här i livet, såsom vågen.....

Ikväll åt jag GI-lasagne och i morgon blir det räksallad till lunch.

Kramar

6 kommentarer:

  1. Ahhh! JAG om nån vet hur enerverande det är att det inte går fort nog...
    Mums, geléhjärtan som är sååå gott! Bra gjort att du inte var där och nallade :0)

    GI-lasange låter gott, hur gör du den?

    SvaraRadera
  2. GI-lasagne: Jag skivar squashskivor på längden och saltar lite och låter dem dra på ett hushållspapper. Köttfärs, stekt lök och vitlök, krossade tomater i stekpannan 10 min till en sås. I en ugnsfast form, varva squash och köttfärs, häll på grädde, och toppa med mozzarellaost. Supergott! :-)

    SvaraRadera
  3. Glömda säga att den ska gräddas i ugnen 20-30 min.:-)

    SvaraRadera
  4. 8cm i midjan??? Det är ju otroligt bra! Skit i vågen när du får se sånt resultat så snabbt. Du fattar nog inte hur bra det är :) Allvarligt!

    Läs in dig lite på senaste midjemåttsrönen. Nu vet jag ju inte vad du startade med för midjemått, men jösses. ÅTTA centimeter. Det är bra jobbat eftersom du inte har så mycket att gå ner.

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  5. HBP:Ja, det är ju rätt bra med 8 cm! Jag har nog inte förstått hur bra det är egentligen förrän du påtalade det. Tack!!

    SvaraRadera
  6. Men du...8!!!!! cm???? Det syns faktiskt, om man tittar på bilderna.

    Å en sak till. 1, 4 kg på två veckor är 0, 7 kg per vecka i snitt. Det är ju bra!

    Kram!

    SvaraRadera