lördag 10 januari 2009

Det blir allt ljusare nu.....

....det märks att vi går mot ljusare tider, jag tror att det är 30 minuter ljusare nu och det är skönt. Jag längtar till våren, men först längtar jag till Melodifestivalen (mitt stora intresse) och det gör att det är lättare att utstå vintern tycker jag. Jag ska åka till delfinalen i Malmö och så till Andra chansen i Norrköping. Kul! Och så får jag träffa mina vänner i Melodifestivalklubben igen! Vi har så fantastiskt roligt ihop, men nu var det inte det jag skulle skriva om här.
Jag är lite mera optimistisk idag än igår för idag gick jag ner från 71,6 till 71! Men jag märker att det är skillnad om man väger sig före duschen eller efter. Man väger mindre före, så det gäller att skynda sig på och hoppa upp på vågen innar man studsar in i duschen!:-) Det kan jag inte säga att jag gjorde, studsade, jag kände mig rätt tung i morse, allt gick långsamt. Frukosten var i alla fall serverad och det är härligt! Kokt ägg, blåbärssmoothie, finn crisp och ost samt te står på bordet när man kommer upp! Inte illa! Men jag står för middagen på helgerna. Det är bra när man kan hjälpas åt, för jag är rätt morgontrött faktiskt.

Idag ska jag steka fläskfilé, koka quinoa och göra en sås på kesella och créme fraiche och så koka blomkål, broccoli och morötter. Det blir dagens lunch. Egentligen stod det morotstsatsiki men jag är inte så förtjust i morötter om de inte är kokta.

Ha en trevlig lördag alla!

Kram

7 kommentarer:

  1. Du ser! Sex hekto!!! Det är inte illa du!

    Att det kan skilja på vikten innan och efter en dusch, det har jag aldrig tänkt på. Är det vattnet i håret som väger då ;)

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte alltid, för häromdagen vägde jag mig när håret var vått. Sedan torkade jag håret, då vägde jag ännu mer!! Men man är väl inte riktigt torr överallt på kroppen.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Vilka bekymmer ni har. En dag eller tre spelar ingen roll. Det viktiga är att ni satsar på något som käns bra och hållbart.

    Vikten kommer så småningom.

    Puss

    SvaraRadera
  4. Hm... Har du mätt kroppen med måttband? Hoppas att det vänder så att du blir lite peppad av resultatet.

    SvaraRadera
  5. Nej, inte den här gången. Men på måndag tänkte jag börja mäta kroppen, återkommer till det i ett senare inlägg.

    SvaraRadera
  6. Tack HBP för att du påminner om mätning! Jag har inte mätt på lääänge så det är nog dags! Håller med HBP, Caty- mät dig för är vågen dum med dig så tar du fram kompisen måttbandet!
    Ett tips är att du skriver ner exakt HUR och VAR du mätte. Det underlättar när man har minskat flera cm och man tänker att "jag mätte nog inte lika som sist"!!!!!

    SvaraRadera
  7. Tack för era tips om mätningen!

    SvaraRadera