torsdag 29 januari 2009

Nu märks det!

Nu får jag kommentarer att det syns att jag har gått ner, det är roligt att få såna kommentarer. Jag märker det också på kläderna, byxorna jag fick i julklapp av mamma och pappa (i förskott, i början av december) börjar bli stora nu och jag får dra upp dem. Topparna sitter bättre nu tycker jag!
Jag orkar mer, konditionsmässigt, och jag har fått kommentarer att jag ser pigg och sund ut! Wow!

Nu har jag minskat ytterligare 2 cm magmässigt, 10 cm totalt nu sedan 12 januari!! Vågen pekar neråt, men inte det rekordlåga 68,5 som jag hade för en vecka sedan. I morse vägde jag 68,7 (2 hg mindre än igår).

Suget känns fortfarande och jag vet att det inte går över på en dag, men jag håller i fortfarande! Så länge jag får äta annan god mat, som är tillåten för mig, och så länge jag känner mig mätt. Men ibland längtar jag efter matpajer, smörgåsar med goda fyllningar, chokladbollar, pannkakor med sylt och grädde!! Varför gör jag det? Det är väl för att det är absolut förbjudet för mig just nu (för att inte förstöra allt). Undrar hur länge man känner så....?

2 kommentarer:

  1. Lugn Ctrin ,du hinner äta alla smaskigheter i ditt liv igen. Det är ju bara för en kort period det är förbjudet, men du får vara försiktig bara. Du ärsnart i mål...kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt att du känner av din viktminskning och att du får kommentarer att det syns! Sug åt dig :0)

    Bra jobbat!!!!

    Suget kan sitta i ett tag till, men det försvinner snart! Jag lovar!! Jag vet, jag har varit där själv... Nu är jag inte sugen på nåt av det som jag tidigare suktat efter!

    Härda ut! Det är det värt!
    Kram

    SvaraRadera