onsdag 7 januari 2009

Vatten är viktigt....

.....det är viktigt för många! Framför allt för den fattiga världen: människorna där behöver tillgång till rent vatten (vilket många inte har) och vi har den förmånen att ha det i Sverige. Ibland kommer jag på mig själv när jag borstar tänderna och låter vattnet rinna fritt, då stänger jag av kranen, för det är inte alla unt, då slår mitt dåliga samvete till. Det är viktigt att spara på det. Jag är så tacksam att jag har tillgång till rent kranvatten som jag kan dricka och som är gott!
Det jag ville komma till ursprungligen i mitt inlägg (men så kom jag att tänka på ovanstående) är att idag har jag druckit 5-6 glas vatten och det har varit riktigt gott! Det har varit svårt hittills, men jag tror det är lättare på jobbet och jag har en vattenflaska som jag fyller på med jämna mellanrum.

5 kommentarer:

  1. Vad bra att du hittat ditt sätt att få i dig vatten!!! Det är jätteviktigt och gör att du blir mer mätt...

    SvaraRadera
  2. Vattnet här i Linköping är faktiskt gott. Även jag försöker dricka mycket vatten på jobbet. När de andra sitter och fikar kaffe, te och choklad så sitter jag och zippar på min vattenflaska...:-)

    SvaraRadera
  3. Jag fick ont i huvudet igår på jobbet, å då fyller jag alltid på min vattenflaska, för jag tror att jag har vätskebrist. Tyvärr så är det ju då ofta för sent...Men jag ska bli bättre på att fylla den där flaskan tidigare istället!

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att det alltså går att lära sig att dricka vatten. Min mor har såna problem med det. Jag har alltid tyckt om vatten.

    För övrigt stänger jag också av vattnet när jag borstar tänderna. Däremot klarar jag inte att stänga av duschen när jag shamponerar håret. Så duktig är min far...

    SvaraRadera
  5. Håller med att det är svårt att få i sig rätt mängd vatten....
    Kram

    SvaraRadera