fredag 16 januari 2009

Under strecket nu!

Imorse vägde jag under 70-strecket: 69,8 kg! 3 hg mindre än igår! Yippi!! Jag blev så glad och peppad! Det hjälper verkligen!
Det var bistert och kallt i morse när jag tog min promenad: -10 grader!! Men det var bara att trycka ner mössan ordentligt och det var skönt ändå. Skönt att komma in i värmen var det också!!
Dagens lunch blev caesarsallad (utan brödkrutonger) men annars var det dressingen som följer med salladspåsen och så tomater, kyckling och parmesanost och lite salt och peppar. Det var jättegott!!
Jag tog en bit mörk choklad till kaffet efter maten. Det var godare än vad jag har tyckt förut, då har jag inte tyckt om mörk choklad så mycket, men det var perfekt idag. Till fikat gick jag bort till de andra, som åt mjölkchokladkladdkaka, men jag hade med mig en bit ädelost. Så gott det var och jag blev inte sugen på kladdkakan faktiskt! Det går lättare än vad jag har trott!
Ikväll blir det GI-lasagne!

Skönt att det är fredag nu! Vi tittar väl på Let's Dance, åtminstone jag, det är bra fredagsunderhållning. Vi skulle ju ha åkt till mina föräldrar för att fira pappa, men de har blivit sjuka så vi tar det senare.

Ha en trevlig fredagskväll!

Kram

4 kommentarer:

  1. Härligt! Vad bra det går!! Och du äter ju nästan som jag nu, visst är det god mat!

    SvaraRadera
  2. Ja,kanongott är det! Jag är aldrig hungrig!

    SvaraRadera
  3. Åhh jag vet precis hur det känns att ha nått den magiska gränsen... fast jag är på 90-talet och du på 60-talet :0)
    Suck, tänk när JAG är på 70-talet...

    SvaraRadera
  4. Du når dit, Nuj! Men visst är det en härlig känsla!

    SvaraRadera