fredag 23 januari 2009

Jag visste det

Jag gick upp 3 hg idag, det anade jag efter att ha gått ner så mycket igår, men det pendlar upp och ner. Men om jag jämför för en vecka sedan har jag gått ner 1 kg!:-) Jag mätte mig och runt magen har jag minskat 2 cm sedan i måndags. Alltid något!
I eftermiddag åker vi till Göteborg för bröllopet i morgon och det ska bli kul! Jag kom på att då blir det ingen vägning i morgon och på söndag, men samtidigt kanske det kan vara skönt att slippa det. Även om det finns våg i lägenheten vi ska bo i är det ju inte samma våg.

Snart ska jag börja packa; ta med finkläder och vardagskläder, frukost: tepåsar, ädelost (mmmm!), ägg köper vi väl där, äpplen köpte jag så att det finns.
Ska bli spännande att se hur det går med maten i morgon, men jag tror att det är buffé, så jag klarar nog av det. Synd bara att jag inte kan smaka på bröllopstårtan!

Igår fick jag ett mail från facket på jobbet där det stod att de som har fyllt år i oktober, november och december bjuds på tårta 4 februari och då är det också kort information. Jag går inte dit, jag vill inte sitta och titta på när andra äter tårta bara för att få kort info. Det är ett bra initiativ från facket för att få folk att komma dit och lyssna. Min 30-dagarsperiod slutar ju 10 februari.

Kram på er och trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Du är så himla duktig som kan stå emot allt som du har gillat förrut. Håll ut, jag vet vad du går igenom fast jag försöker ju inte gå ner i vikt utan sluta röka, men jag tror det är precis samma sak egentligen. Få bort en massa hjärnspöken. Jag får nog ta och låna dina böcker sen :-). Kramar Kerstin

    SvaraRadera
  2. -1,5 kg är inte illa. Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det går bra för er båda i Gbg och att ni klarar alla frestelser! Tur ni har varandra som kan peppa och stötta!

    Du ser där! Ytterligare ett bevis för att du ska väga dig mindre sällan!!! *höjer pekfingret* Aja baja!
    Bestäm dig för en dag i veckan då du väger dig. EN dag... naken å nykissad :0)

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Du får gärna låna mina böcker och du är så otroligt duktig med att sluta röka: det vet jag hur det är och det är nog samma sak.
    HPB: Tack för dina ord!
    NuJ: Jag tog ett glas vin (enl boken kunde jag ta ett glas någon gång, men ett torrt vitt vin) men det har varit extra jobbigt den här helgen med olika frestelser. Jag behövde verkligen peppning den här helgen!
    Kram

    SvaraRadera