fredag 9 januari 2009

Uppåt igen...

nu har jag gått upp , 2 dagar i följd!!!!:-(((((((((((((((((
Fy, vad trist!!! Man tappar motivationen lite grann, men jag ska inte ge upp, för jag vet att det beror på att jag har mycket vätska i kroppen nu när jag har mens.

Jag känner mig allt lite duktig: för min stora fasa idag var fredagsfikat. Hur skulle det gå? Men jag gick dit och satte mig så långt bort från sockerkakan som det var möjligt, och det gick!!! Även om fingrarna ville sträcka sig fram och ta en liten bit. Det enda jag drack var vatten, för kaffeautomaten var trasig. När jag var färdig sa jag Tack för sällskapet istället för Tack för fikat som jag brukar göra. Jag får se hur det går nästa gång, men jag tycker det är en stor seger när jag har kunnat tacka nej en gång.

Jag tackade nej till fikabröd igår kväll, istället tog jag en Finn crisp och det gick bra också.

Nu ska jag göra kycklingfiléer med avokadomos och råris. Till lunch har jag ätit fläskfilé m varm dinkel, broccoli och så tog jag lite gräddfil till eftersom det serverades svampsås till köttet och jag tycker inte om svamp.

Trevlig helg allihopa!

Kram

5 kommentarer:

  1. Tänk inte på vikten,man blir ju svullen vid mens.Huvudsaken är ju maten och du var ju duktig som tackade nej till sockerkakan..Bra gjort..kram

    SvaraRadera
  2. Japp det ordnar sig över tid. Det är därför man inte ska väga sig mer än en gång i veckan.
    Maten kommer bli jättegod.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  3. Det är inget att deppa för. Men jag vet att det kan kännas deppigt. Men bara det att du säger nej till en sockerkaksbit är ju tecken på din styrka!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ahh, förstår att det känns tungt! Försök inte tänka på vågen nu ett tag... Gör som Peter rekommenderar! Välj en vägningsdag och väg dig då samma tid.

    Vad DUKTIG du var som stod emot! Förstår att sockerkakan ropade på dig, nej förresten skrek!

    :0)

    SvaraRadera
  5. Tack för era kommentarer och stöttningar men jag kommer att väga mig varje dag nu i början, jag kan inte låta bli, för att se hur det jag äter påverkar och jag tycker att det är kul att följa siffrorna. De månatliga veckorna får man se som en parentes.
    Idag visade vågen mycket bättre igen:-))
    Kram på er

    SvaraRadera