lördag 3 januari 2009

Åt rätt håll

Det går åt rätt håll, dvs neråt på vågen, sakta men säkert. Så det är som det ska vara.

Gårdagens vikt: 71,3
Dagens vikt 71,2

Igår hann jag inte blogga, då jag jobbade hemifrån hela dagen och sedan hade vi gäster på kvällen och ja, vi åt, jag tänkte säga att vi åt gott. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det blev misslyckat anser jag. Nu kommer ni att få er ett gott skratt men det bjuder jag på:
-Såsen skar sig och den var nog för stark för barnen, men vi vuxna tyckte att den var god även om man fick röra om. Jaja, det är sånt som händer, men lite pinsamt. Men vi skrattade mest hela kvällen åt såsen.
-Potatisen var god, ugnsstekt rosmarinpotatis stekt i olja och havssalt. Fläskfilén vet jag inte.
Tur att det fanns bröd.
-Efterrätten blev god i alla fall, kladdkaka skuren i små bitar, som mjuka kakor och så vaniljglass till. Vi drack vin och så fanns det läsk till barnen.
-Nötter och chips fanns det också.

Vi hade det jättetrevligt, vi hade inte träffats på 2,5 år! Det var verkligen på tiden och jag längtar tills nästa gång vi ses!

3 kommentarer:

  1. Haha! Misslyckade såser minns man länge. Vi har ett par sådana i familjens historia som vi aldrig glömmer.

    Jo, jag kom på en sak till med anledning av din monolog. Ha några räddningsplankor hemma. Särskilt i början är de guld värda. När man är extra trött och tydligen tycker att man vill ha tröst/något-gott/något-att-göra... så är mat i frysen toppen. Några exempel:

    * stekta kycklingfiléer. Gärna fyllda med lite kryddigt, oliver eller t.o.m. lite ost (typ feta). Styck förpacka i plast- eller aluminiumfolie så är det lätt gjort att tina och äta. 100 gånger bättre än ostmackor!!!

    * stekta pannbiffar. Gärna lite fyllda som filéerna ovan.

    * I kylen. Ett par kokta ägg. Verklig panikmat när man behöver mat NU! Gärna lite äkta majonäs på.

    * morotsstavar, men hellre gurkstavar. Då får du tugga och är du inte riktigt hungrig så slutar du troligen snart att mumsa.

    Ovanstående har verkligen räddat mig många gånger. :)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina kommentarer (det är så roligt att få!) och tack för de bra tipsen!
    Ägg låter ju bra och jag älskar ägg! Gurkstavar får det bli för jag tycker bara om morötter när de är kokta.
    Ha en bra dag!
    /Catrin

    SvaraRadera
  3. Ha ha! kul att ni kan se det komiska idet!

    Kul med speciella människor som man inte möter så ofta! Det blir så mycket roligare då när man väl ses!

    SvaraRadera