torsdag 22 januari 2009

Ketchupeffekten

Först händer det ingenting, ingenting, ingenting och så kommer allt på en gång, dvs i morse hade hektona rasat av mig: 8 hg sedan igår!! Jag trodde inte mina ögon: jag var tvungen att sätta mig på huk på golvet så att ögonen var väldigt nära vågen eftersom jag inte vill väga mig med glasögonen på (de väger ju också gubevars:-)))
Som tur är har vi en våg som minns: jag var tvungen att kolla flera gånger.
Jag blev så glad, nästan så man skuttar och jag gick med ett leende hela dagen på jobbet! Men jag räknar med att jag går upp tills i morgon, hoppas inte givetvis, men jag vågar inte hoppas att jag går ner, det var ju så väldigt mycket jag gick ner. Nu har jag gått ner 2 kg sedan förra måndagen! Vad coolt!

Jag har precis kommit hem från pubquizen och jag tittade på när de andra åt: pannbiff, hamburgare med pommes och så en västkustsallad (det enda som jag inte hade kunnat äta av salladen var vitlökskrutongerna, men den såg riktigt smaskig ut). Jag tittade lite storögt på maten, det måste jag erkänna, men jag måste lära mig att titta när andra äter sånt som jag inte får. Det blev en cappuccino för min del: det var gott när det var så kallt ute. Det var ju inte som en äkta italiensk "cappuccio" precis, men det fick duga. Vi vann inget förresten, jättesvåra frågor var det, men det är kul ändå!

Jag läste i boken jag följer mitt 30-dagarsprogram att även om man ska undvika alkohol i det här strikta programmet kan man ta 1 glas vin, helst torrt vitt vin. Vågar jag det? Det vore ju gott till bröllopet åtminstone, jag kan ju sippa, men jag får se. Jag vill ju inte förstöra något när jag nästan är halvvägs (på söndag). Det går så fort och allt har gått så bra.

Godnatt bloggare

Kram

6 kommentarer:

  1. Grattis till dina - 2 kg! Bra jobbat!
    Hur duktig är du! Som kan sitta och titta på när dom andra vräker i sig onyttigheter! Precis som du skriver får du vänja dig att titta på. För om du inte gör det så är det vips + på vågen! Så är det. Nu gör vi en lååångsiktig investering i oss själva och njuter bara ibland och inte lika mycket!

    Kul att ni vann :0) Det är alltid kul (tävlingsmänniska, jaaag? Hmmm...)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Och tack för dina besök och kommentarer i min blogg.

    Vad gäller bilden på tårtan så har jag inte gjort den. Men tidigare och numera i mån av tid gör jag tårtor á la USA. Dvs höga tårtor med mousse i och skojigt/fint dekorerade. Det är en jätterolig hobby men man kan ju liksom inte göra tårtor hela tiden. Därför blir det mer och mer "cupcakes". Jag återkommer till det i min blogg.

    Jag måste be att få uttrycka min stora beundran för dig insats för dig och din kropp. Det är så otroligt bra gjort. Det är ju faktiskt så att "man ska vara rädd om sin kropp, var ska man annars bo!".

    Kram Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  3. Du ser! Tålamod är det tydligen som gäller...fast det är inte min starkaste sida. ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis gumman. Jag hoppas att vågen är lika snälla mot oss i morgon.
    Puss

    SvaraRadera
  5. Va!? 8 hekto på en dag!!! Shit bruden, vilken lycka! Stor grattiskram! Hoppas vågen visar "rätt" imorgon också ;)

    SvaraRadera
  6. Gud vad du är duktig, bra gjort ....kram

    SvaraRadera