onsdag 7 januari 2009

Första arbetsdagen efter helgerna


Då var man igång på riktigt efter jul- och nyårshelgerna! Det var jobbigt att gå upp i morse, men det gick rätt bra ändå.

Jag har åtminstone skött mig idag.
En stor frukost för att vara mig (tidigare åt jag nästan inget så tidigt) men jag kokade 2 ägg och drack upp smoothien som Peter hade gjort i ordning åt mig och åt 2 Finn Crisp-mackor (jag tog med 1 Finn Crisp och en yoghurt till jobbet till morgonfikat) och jag kände mig mätt ända tills lunch, annars brukar magen börja kurra kl 11.

Till lunch blev det kyckling, fullkornsris och jordnötssås som var en av GI-rätterna på ComInn, nu har de 1 Dagens GI och 1 veckans GI plus GI enchiladas, så de har 3 GI-rätter att välja på. Mycket bra tycker jag!

Jag hade inte med mig någon frukt till eftermiddagen, för päronen jag hade köpt såg inte alls fina ut, så jag gick ner till kiosken vi har på jobbet och gjorde verkligen det jag hade föresatt mig att göra: att köpa FRUKT! Visst sneglade jag på kaffebrödet och godiset som fanns där men det blev ett äpple till slut för bananerna såg inte alls fina ut, lite brunaktiga:-(

Till kvällsmat kokade jag blomkål, lade på keso som jag kryddade och så stekte jag bacon till. Urgott! Det är ett GI-recept jag har i en bok.
Jag känner mig rätt så nöjd med dagen! Vikten, då? Samma som de 3 senaste dagarna, men jag vet att jag inte går ner för att jag har mens och är svullen, så jag är nöjd trots allt. Så länge jag inte går upp.


Ha en trevlig kväll!


Kram

1 kommentar: